Nauji kriterijai VMI kliento profilyje. Kodėl verta sekti informaciją savo skiltyje? I Mokesčių žinijaSpalio 21, 2025

Nauji kriterijai VMI kliento profilyje. Kodėl verta sekti informaciją savo skiltyje? I Mokesčių žinija

Nauji kriterijai VMI kliento profilyje – kokie jie ir kodėl verta kiekvienai įmonei sekti informaciją savo skiltyje. Pokalbis apie tai laidoje „Mokesčių žinijoje“ su Klaipėdos AVMI Mokestinių prievolių departamento atstovu Rolandu Ivaščenko. Kalbino Laimonas Rimkus.

 

Kliento profilis – tai Mokesčių inspekcijos sukurtas savikontrolės įrankis įmonėms. Ar galite plačiau apie tai papasakoti?

Pirmiausiai norėtųsi priminti, jog atverdami įmonėms informaciją apie tai, kaip jas matome ir vertiname, siekiame stiprinti dialogą su verslu bei motyvuoti. Šis įrankis klientams leidžia pamatyti rizikas, kurias jos veikoje įžvelgia mokesčių administratorius ir kurios gali tapti stebėsenos ir kontrolės veiksmų inicijavimo priežastimi ateityje bei priimti atitinkamus sprendimus keistis. Todėl sakome, kad įmonės profilis - tai įmonės veidas mokesčių administratoriaus akimis.

Mes rekomenduojame jo informacija domėtis reguliariai, nes informacija yra nuolat atnaujinama.

 

VMI informuoja, kad kliento profilyje paskelbė keturis naujus kriterijus. Kokie jie ir kuo bus naudingi?

Nauja tai, kad Kliento profilyje atsiranda nauja kriterijų grupė, susijusi su kontrole. Iš keturių naujų įvestų kriterijų du yra susiję su informacija apie kontrolės rezultatus

Nuo šiol verslas gali matyti, ar įmonėje per šiuos ir tris praėjusius metus atliktų operatyvių patikrinimų metu buvo nustatyta reikšmingų pažeidimų. Pavyzdžiui, susijusių su nelegaliu darbu, darbo užmokesčio apskaičiavimu ir mokėjimu, kasos aparatų kvitų išdavimu, pinigų laikymu kasoje ir pan., dėl kurių atsakingam asmeniui surašyti administracinių nusižengimų protokolai.

Taip pat yra vertinama, ar įmonė, kuri turėjo tokią pareigą, mokesčių administratoriaus prašymu pateikė SAF-T rinkmeną.

Be šių, atsirado dar du nauji kriterijai, susiję su įmonės turima skola „Sodrai“ bei informacija, ar skolos sumos mokėjimas yra atidėtas. Šie kriterijai papildė mokėjimo rizikos kriterijų grupę.

 

Ar verslas jau įprato naudotis šiuo įrankiu, kokią naudą mato?

VMI Kliento profiliui, kaip ir bet kuriam kitam naujam įrankiui, reikia laiko įsitvirtinti, tačiau stebime, kad verslas vis aktyviau susipažįsta su jo galimybėmis, tad vartotojų skaičius nuosekliai auga. Šiuo metu juo naudojasi apie 220 tūkst. mūsų klientų.

Šiuo metu įmonės profilio informacija yra privati – ją gali matyti tik vadovas. Jei pageidauja, jis gali pasidalinti profilio informacija su apskaitą tvarkančiais asmenimis, darbuotojais, klientais, partneriais, investuotojais ar kitais suinteresuotais asmenimis.

Kviečiame įmonių vadovus dalintis savo ir teirautis kitų įmonių vadovų galimybės susipažinti su jų atstovaujamų įmonių individualiais profiliais. Teigiamas įmonės vertinimas leis pelnyti didesnį pasitikėjimą.

Klaipėdos AVMI Mokestinių prievolių departamento atstovu Rolandu Ivaščenko

 

Jei trumpai, kokią svarbią informaciją apie save ir kitą, partneriui leidus, mato Kliento profilio vartotojas?

Verslo vertinimas Kliento profilyje atsispindi šviesoforo principu, kur žalia spalva reiškia, jog mokesčių administratorius priekaištų įmonei neturi. Šiuo metu apie 31 proc. mūsų klientų gali didžiuotis esantys „žali“.

Tokiems klientams struktūruota, sisteminga ir lengvai suprantama informacija, pateikiama vienoje vietoje, yra naudinga reputacijos stiprinimui, tad ja verta dalintis su savo partneriais.

Tačiau yra ir dalis įmonių, kurios turi 1 ar kelis raudonus rodiklius. Tokių klientų pagal jų profilių rodiklius, šiuo metu yra 44 proc. Atkreipdami jų dėmesį į tai siekiame ir tikimės, kad informacija apie mokestinį rizikingumą paskatins įmones savarankiškai jį susimažinti.

Pagrindinis VMI kliento profilio tikslas – dialogas su mokesčių mokėtoju. Paprastai tariant, rizikingiausių klientų atžvilgiu siekiame ne iškart imtis kontrolės veiksmų, o bendradarbiauti ir padėti teisingai ir laiku vykdyti mokestines pareigas.

 

Kliento profilis vis pasipildo naujais kriterijais. Kaip planuojama tobulinti šį įrankį ateityje?

Kliento profilis – tai augantis projektas, tad nuolat vertiname įrankio efektyvumą, jo plėtros galimybes bei atsižvelgiame į verslo bendruomenės atsiliepimus ir pastabas. Šiuo metu analizuojame, kaip galėtume dar labiau pritaikyti profilį prie verslo poreikių, pvz. svarstome įtraukti naujų funkcionalumų, tokių kaip galimybė įmonėms dalintis profiliu viešai.

Manome, kad tai reikšmingai prisidėtų kuriant skaidrią verslo aplinką, kurioje įmonės laikosi aukštų standartų. Atvirumas prisideda skatinant mokesčių mokėtojus vykdyti savo įsipareigojimus atsakingai bei stiprina pasitikėjimą tiek verslu, tiek ir mokesčių administratoriumi.

 

Jei įmonės dar nesusipažino su savo profiliu, kur rasti visą informaciją apie tai, kaip jį pasiekti ir pan.?

Pagrindinė informacija apie VMI kliento profilį yra skelbiama VMI svetainėje. Kilus klausimų dėl įmonės profilyje skelbiamų duomenų, kviečiame kreiptis bendruoju konsultacijų telefonu +370 5 260 5060 ir gauti reikiamą informaciją.

Įmonės savo VMI kliento profilį nemokamai gali peržiūrėti UAB „Finpass“ savitarnos svetainėje, adresu https://finpass.eu.

 

Tauragesradijas.lt inform.

Užduokite klausimą Klausyti internetu
Šiuo metu
„Tauragės radijo“ žinios
ApklausaAr palaikote Kultūros bendruomenės protestus ir reikalavimus?
Apklausos
Naujieji metai
Kaledis
https://taurageszinios.lt/
https://medijufondas.lrv.lt/lt/
Šilalės artojas
taurages unija
Spotify
renginiai
www.tauragejazz.lt
https://www.bijotai.lt
lions
https://play.google.com/store/search?q=taurages%20radijas&c=apps&hl=en
https://www.youtube.com/user/tauragesradijas/featured

Užsisakykite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruoti